Drogi Użytkowniku! Na stronie Cheminet.pl stosujemy pliki cookies. Ich celem jest świadczenie usług na najwyższym poziomie, w tym również możliwość dostosowania strony do Twoich, indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies - więcej informacji na ten temat znajdziesz pod tym linkiem.

Zapoznaj się też z naszą Polityką Prywatności, w której informujemy jakie dane osobowe i w jaki sposób przetwarzamy.

close

Czym jest RODO ? 

 RODO to nowe zasady ochrony danych osobowych, które wynikają z unijnego „Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych”. Dzięki nowym przepisom wszyscy mamy większą kontrolę nad swoimi danymi i lepszą ich ochronę. Dodatkową korzyścią dla klientów jest to, że wszystkie usługi będą świadczone i rozwijane w bardziej świadomy i przejrzysty sposób. Warto znać swoje prawa i zasady, na podstawie których różne podmioty i instytucje – w tym my – mogą przetwarzać dane osobowe.


1. Kto jest administratorem danych w Cheminet.pl


Wyłącznym administratorem danych osobowych w Cheminet.pl jest wyłączny właściciel i operator platformy - Lunarworks Marek Wagner, z siedzibą w Poznaniu, na os. Armii Krajowej 95/72.

Wszelkie uwagi, dyspozycje czy pytania można kierować na adres naszego inspektora danych osobowych pod adresem: gdpr@cheminet.pl.

 

2. Jakie dane przechowujemy i jak długo? 

 

Cheminet.pl przechowuje tylko takie dane, które są nam niezbędne do procesu realizacji zamówień i obsługi naszych klientów. 

Aby uniknąć ryzyka niewłaściwego wykorzystania danych, zbieramy absolutne minimum informacji niezbędnych do wystawienia dowodu sprzedaży oraz wysyłki towaru zamawianego w naszym sklepie. 

Dane te są przechowywane przez okres 1 roku na wypadek ewentualnego postępowania reklamacyjnego. Po tym okresie, dane mogą zostać przez nas automatycznie usunięte.

Może to się również stać wcześniej - na wyraźne życzenie klienta.

 

3. Jakie dane przetwarzamy i w jakim celu ? 

 

W procesie sprzedaży zbieramy od naszych klientów 2 rodzaje danych teleadresowych:

a. Dane do wystawienia faktury (dowodu sprzedaży) - zwykle nazwa podmiotu i imię oraz nazwisko osoby zamawiającej

b. Dane teleadresowe do wysyłki zamówienia (wraz z numerem telefonu) 

Przechowujemy też dane na temat dokonanych zamówień, oraz zapytania ofertowe.

Dodatkowo, przetwarzamy anonimowe dane analityczne , które nie są skojarzone z danymi osobowymi. 

Wszystkie te dane są zlokalizowane w naszej platformie e-commerce, oraz systemie do CRM, w którym wystawiamy faktury.

W przypadku, gdy klient wyraża zgodę na otrzymywanie Newslettera, jego adres wmail, może być tymczasowo użyty przez system do wysyłki biuletynu informacyjnego. 

Wszystkie te dane są pod stałym nadzorem przeszkolonego pracownika Lunarworks, który odpowiada za ich bezpieczeństwo oraz właściwe wykorzystanie.


4. Udostępnianie danych klientów innym podmiotom.

 

Cheminet.pl oraz firma Lunarworks, nigdy nie udostępniają żadnym innym podmiotom danych swoich klientów.

Wyjątek od tej reguły stanowią:

a. Dostęp administracyjny do systemów CRM oraz platformy e-commerce, który posiadają firmy świadczące usługi na rzecz Cheminet.pl

b. Tworzenie listów przewozowych przy wysyłce zamówień przez podmioty takie jak DPD, DHL czy InPost. 

Firmy te jednak nie mają prawa przetwarzać tych danych w celach innych niż czynności techniczne zlecane przez Lunarworks.

 

5. Zgoda na przetwarzanie danych i jej wycofanie. 

 

Rejestracja w naszym sklepie oznacza zgodę na przetwarzanie podanych informacji osobowych w kontekście realizacji zamówienia. 

Jest ona dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać. 

W wybranych sytuacjach - jak np: realizacja zamówienia przez paczkomaty Inpost, do wysyłki wystarczy nam imię, nazwisko, numer telefonu i adres email dzięki czemu nie ma potrzeby ujawniać pełnych danych adresowych. 

 

6. Retencja danych w Cheminet.pl

 

Dane osobowe oraz informacje o zamówieniach naszych klientów przechowywane są przez okres co najmniej 1 roku o ile klient nie zażyczy sobie ich usunięcia.

Z uwagi na minimalizowanie ryzyka związanego z retencją danych, konta, które pozostają nieaktywne przez okres co najmniej 18 miesięcy, mogą zostać automatycznie usunięte.

 

7. Twoje prawa

 

Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem przez Nas Twoich danych osobowych:

  • Prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych
  • Prawo żądania sprostowania danych
  • Prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • Prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
  • Prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Możesz przesłać te dane innemu administratorowi danych.

W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z administratorem lub z naszym Inspektorem ochrony danych. 

 

Informacja o „cookies”

Pliki cookies stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika serwisów i aplikacji WPM. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę domeny serwisu internetowego, z którego pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Pliki cookies nie służą identyfikacji użytkownika i na ich podstawie nie jest ustalana tożsamość użytkownika.

Strona internetowa wydawcy może umieścić plik cookie w przeglądarce, jeśli przeglądarka to umożliwia. Co ważne, przeglądarka zezwala stronie internetowej na dostęp jedynie do plików cookies umieszczonych przez tę stronę, a nie do plików umieszczonych przez inne strony internetowe.


Dlaczego z tego korzystamy?

 

Korzystamy z plików cookies i innych podobnych technologii w celach:

  • świadczenia usług;
  • dostosowywania zawartości serwisów i aplikacji do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; np. pliki cookies pozwalają w szczególności rozpoznać urządzenie Użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  • tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy korzystają ze serwisów i aplikacji, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  • utrzymania sesji Użytkownika (po zalogowaniu), dzięki czemu Użytkownik nie musi na każdej podstronie internetowej danego serwisu i aplikacji ponownie wpisywać loginu i hasła;

 

Rodzaje plików cookies, które wykorzystujemy

Z uwagi na czas życia cookies i innych podobnych technologii, stosujemy dwa zasadnicze rodzaje tych plików:

sesyjne - pliki tymczasowe przechowywane w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej i aplikacji lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej);

stałe - przechowywane w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.

Ze względu na cel, jakiemu służą pliki cookies i inne podobne technologie, stosujemy ich następujące rodzaje:

- niezbędne do działania usługi i aplikacji- umożliwiające korzystanie z naszych usług, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania;

- pliki służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania

- funkcjonalne - umożliwiające "zapamiętanie" wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej i aplikacji itp.;

- statystyczne - służące do zliczana statystyk dotyczących stron internetowych i aplikacji.

Inne technologie


Dla zapewnienia wygody użytkowania naszych serwisów używamy technologii Local Storage (LS), zbliżonej zasadą działania do plików cookies, mającej jednak nieco inne właściwości. LS to wydzielona część pamięci przeglądarki, służąca do przechowywania danych zapisywanych przez serwisy. Dostęp do niej może uzyskać tylko strona internetowa działający w tej samej witrynie, z której dane zostały zapisane, jednak inaczej niż w przypadku cookies, nie są one wysyłane przez przeglądarkę przy każdym odwołaniu do serwera. Dane w LS są długotrwale przechowywane przez przeglądarkę i nie są usuwane po zamknięciu przeglądarki ani nie mają określonego czasu ważności. Podkreślamy, że nie używamy tej technologii w celu "śledzenia" lub identyfikowania użytkowników, a wyłącznie dla wygody i w celu świadczenia usług na jak najwyższym poziomie. Używamy technologii LS np. w celu zapamiętania ustawień, zachowania konfiguracji radia lub zapamiętania danych na temat zarekomendowanych wpisów.

Zarządzanie ustawieniami przeglądarki

W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie informacji w formie plików cookies i innych podobnych technologii w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownik może jednak w każdym czasie dokonać zmiany tych ustawień. Niedokonanie zmian oznacza, że w/w informacje mogą być zamieszczane i przechowywane w jego urządzeniu końcowym, a tym samym że będziemy przechowywać informacje w urządzeniu końcowym użytkownika i uzyskiwać dostęp do tych informacji. Z poziomu przeglądarki internetowej, z której Użytkownik korzysta możliwe jest np. samodzielne zarządzanie plikami cookies. W najpopularniejszych przeglądarkach istnieje m.in. możliwość:

zaakceptowania obsługi cookies, co pozwala Użytkownikowi na pełne korzystanie z opcji oferowanych przez witryny internetowe;

 

Informacje dodatkowe

Dodatkowe informacje na temat plików cookies i innych technologii można znaleźć m.in. pod adresem wszystkoociasteczkach.pl, youronlinechoices.com lub w sekcji Pomoc w menu przeglądarki internetowej.